Indonesie 2018

Locations

Galleries

Slamat Makan

Vandaag gaan we de reis beginnen naar het mooie Indonesie, Waar we rond 12:00 vertrekken vanuit Schiphol om na een rechtstreekse vlucht van 13 uur hopelijk veilig aan te komen in Jakarta. Hopelijk kunnen we een beetje snurken in het vliegtuig, maar dat zien we dan wel weer.

Veilig in Jakarta geland, het was weer een lange vlucht, en we hebben niet zo heel erg lekker geslapen, echt ruim waren de stoelen niet, maar we hebben het weer overleefd.

Daar we redelijk vroeg in de ochtend zijn aangekomen en we best wel moe zijn, van het bijna niet slapen, doen we vandaag even een beetje rustig aan, ondanks dat we de hitte toch wel gewend moeten zijn in Nederland, is het hier toch wel even weer wennen, toch effe een andere warmte.
Het hotel waar we verblijven heeft een zwembad, dus effe lekker een beetje chillen met zijn tweetjes aan het zwembad. Komen de dag wel door zo.

Effe nog lekker eten ergens en dan lekker vroeg gaan snurken.

Goed geslapen vannacht, en na een goed ontbijtje zijn we ons gaan storten in de city jungle Jakarta. Wat een drukke chaotische stad, met ontelbaar veel auto’s en scooters, onvoorspelbaar dat dit allemaal goed gaat, en dat er geen grote ongelukken gebeuren.

Rondgekeken bij het national monument, wat exact in het centrum van Jakarta ligt, leuke omgeving, en een leuk park om te wandelen, en rond te hangen.
Op de terugweg richting hotel hebben we nog wat shoppingmalls bezocht en hebben we ons uiteraard tegoed gedaan aan een overheerlijke starbuckie. Genieten zo.

Vandaag wederom een dagje Cityjungle gedaan, en hebben we de oude sporen van de hollanders bezocht en bekeken in Kota Tua oftewel Batavia stad. Veel is er toch niet meer van over hoor, en alles ziet er oud en vervallen uit. Uiteraard nog wel een lekker kopje koffie gedronken in Cafe Batavia. Na al het oude historische gedeelte van Batavia gezien te hebben, zijn we nog richting de Haven gelopen, om te kijken of ik er nog iets van kon herinneren, toen ik hier ongeveer 35 jaar geleden was, nou ik herkende er dus helemaal niets van.

Vanuit Batavia zijn we weer terug richting het centrum van Jakarta gelopen, en hebben ons lopen vergapen aan de chaos en drukte in het verkeer. Als voetganger ben je hier idd de zwakste schakel maar we hebben het overleefd.
Onderweg nog even ergens lekker gegeten, en we zijn weer veilig in ons hotel aangekomen.

Vandaag een overgangsdag qua reizen, en zijn we met het vliegtuig naar YogYakarta gevlogen. Na wat vertraging zijn we veilig in YogYakarta aangekomen, en hebben we ons hotelletje ook gevonden.

Allerleukst lieftallig klein hotelletje met een leuk zwembad en de keuken was ook voortreffelijk.

Vroeg uit de veren om naar de Boroburdur te gaan, wat beschouwd wordt als een van de zeven wereldwonderen, en nog mooiere zou moeten zijn dan de Angkor Wat. Nou we zijn benieuwd.
Ondanks dat het een zaterdag is, is het gelukkig niet heel erg druk, en hebben we ons ding kunnen doen op de Boroburdur, en hebben we dus op ons gemaakt lekker rond kunnen hangen, en mooie foto’s kunnen maken van de omgeving en van de Boroburdur.
Is het mooi? Ja. Is het indrukwekkend? Ja. Is het mooier dan de Angkor Wat, Tsja meningen verschillen. Ikzelf had verwacht dat het complex veel groter zou zijn dan dat ik nu ben tegengekomen, en had ik ook veel meer een compleet wouw effect te krijgen, maar die is achterwege gebleven. Het was dus idd indrukwekkend om het gebouw in de verte zo te zien, en hoe dichter bij je komt hoe indrukwekkender dus.Maar ja wellicht zijn we iets te veel verwend nu met al die reizen die we dus al gedaan hebben. Als je er bent zeker dus een aanrader, de Boroburdur.

Verder hebben we in YogYakarta nog het paleis van de sultan bezocht, en hebben we nog wat lokale workshops bezocht bij een zilversmid en een wajong maker. Bij de laatste hebben we ons maar laten verleiden tot de aankoop van een Wajang pop.

Oh ja en als laatse hebben we een koffie branderij bezocht waar we de Kopi Loewak hebben gedronken. Daarvan zegt men dat dit de duurste koffie ter wereld is, en dat geloof ik ook wel, want 1 kilo kostte ongeveer 1600 euro.

Als je wil weten wat er zo bijzonder is aan deze koffie google het dan maar even.
Ondanks het dus enigzins ranzige process, en waar je dus doorheen moet,smaakte de koffie voortreffelijk, en zeker de moeite waard. We hebben ons dus maar beperkt tot ieder 1 kopje koffie van ongeveer 5 euro (klein kopje)

Vanochtend vroeg zijn we vanuit YogYakarta vertrokken om de reis naar Oost Java te beginnen, Het was weer een alleraardigste reis dag, maar wat een drukte en veel verkeer op de weg zeg, niet normaal, volgens mij kunnen wij ons daar nooit aan wennen.

Momenteel zitten we in het plaatsje Kediri, in wederom een allerleukst opgezet hotelletje, waar we ons wel weer gaan vermaken.